Wanneer Disc Aligning?
- Heeft u last van trillingen op het stuur als u remt?
- Last van trillen bij een bepaalde snelheid?
- Heeft u het idee dat de auto niet voldoende afremt?
- Of is er een geluid waarneembaar bij het bedienen van de remmen?
- Is het onmogelijk om de auto goed uit te balanceren?
Wellicht heeft u een probleem in de remtechniek van uw auto….
Of heeft u een onzuiverheid in de wielnaaf (het vlak waarop de remschijf aanligt)
Wat kunnen wij voor u doen?
Allereerst een gedegen controle WAAROM er trilling is en waar dit door veroorzaakt word.
Middels moderne apparatuur zoals een (rollen) remmentestbank kunnen we het volgende uitsluiten,
- Of er iets mis is met de balans van het remsysteem (verschilmeting)
- Of dat er een probleem aanwezig is in de remschijven (controle op de hefbrug)
- Of de remwerking afdoende is (remmentestbank)
- Of er een probleem zit in een zwaar lopende of vastzittende remklauw,
- Of er een onzuiverheid is in de wielnaaf,
Na dit onderzoek kunnen we u het volgende bieden,
- Als er zich een probleem voordoet in de remklauw(en) dan kunnen we de volgende behandeling aanbieden,
Remolie vervangen en “scrubben”
- Dit is het reinigen van de remleidingen en belangrijke onderdelen zoals de remklauwen en de ABS-pomp.
Middels een modern apparaat is het mogelijk om pulserend, onder druk, nieuwe remolie toe te voegen en tegelijkertijd de oude volledig uit het gehele systeem te verwijderen.
Hierdoor is er een juiste basis en balans in het remsysteem EN is het gehele systeem compleet schoon en behandeld.
Deze behandeling kost 87,50 euro. (ex. btw.)
- Mocht er een probleem zijn in de wielnaaf of in de remschijf/blokkencombinatie dan is het mogelijk middels een modern apparaat de remschijf/naafcombinatie op elkaar af te stemmen.
Deze bewerking heet,
Disc Aligning.
Na deze bewerking is de naaf en remschijfcombinatie volledig op elkaar afgestemd en is er geen enkele trilling in de remmen meer aanwezig.
Voor een juiste uitleg van deze bewerking hebben we een filmpje onder “uitleg op film” gemaakt
Deze dienst is niet te verwarren met ordinair remschijf afdraaien waarbij alleen het oppervlak van de remschijf gezuiverd word.
Middels deze bewerking word de naaf onzuiverheid, weggenomen.
(Dit is het probleem van de onbalans in de remmen.)
Door de remschijf middels wegnemen van een (kleine) hoeveelheid oppervlaktemateriaal en te “matchen” met de aanwezige imperfectie van de naaf.
Hierdoor is de onzuiverheid tijdens remmen volledig weggenomen en word een betere remwerking tot stand gebracht.
Voordelen van deze bewerking zijn,
- Een remschijf met een onregelmatig oppervlak corrigeren,
- Een naafinperfectie (slag) corrigeren en daarmee de remwerking verbeteren en het trillen in de remmen wegnemen.
- Tot stand brengen van een verbeterde remwerking (tot wel 35 procent),
- De levensduur verlengen van de remcombinatie door perfect afstemmen van de diverse onderdelen,
- De levensduur van de remschijf verlengen door een perfecte aanleg van de remblokken.
Deze bewerking kost bij ons,
- € 150,- per as (dus 2 remschijven) incl. arbeid (ex.btw)
- Dit betekend dus een naaf correctie voor de linker en rechterkant van het voertuig.Op de voor OF achteras.
- Dit is exclusief de prijs van het nieuw te monteren remblokset.
- Het is absoluut noodzakelijk om een nieuw remblokset te monteren vanwege temperatuurwisselingen door eerdere inslijtvormen van de oude remschijfoppervlakken.
De oude remblokken krijgt u desgewenst mee als deze nog goed zijn voor montage na het verslijten van de door ons gemonteerde remblokken.
De behandeling neemt ongeveer 2 uur in beslag.