Wij werken met de nieuwste machines van Forte en Jaguar/Daimler
Door diverse oorzaken raken de benzine-injectoren verontreinigd:
– Te laat een brandstoffilter vervangen
– Vervuilde brandstof
– Slijtage
Maar ook gewoon door een wat hogere km-stand. Gevolgen van een verontreinigde benzine-injector zijn:
- Een slecht of onregelmatig lopende motor.
- Mindere motorprestatie.
- Hoger brandstofverbruik.
- Te hoge uitlaatgaswaarden voor APK
De injectoren kunnen op een aantal manieren gereinigd worden,
– Op de auto, middels een speciaal ontwikkeld apparaat van Forte,
– of los bij ons aangeleverd worden,
– of door ons verwijderd worden voor reinigen op de testbank.
(Dit alleen op afspraak en ALLEEN voor onze eigen merken Jaguar en Daimler)
Reinigen op de auto,
- Reinigen op de auto kost € 155,50 (excl. BTW.)
- Reinigen op de auto geschied met de speciale machine van Forte,
- De genoemde prijs is incl. alle gebruikte middelen en arbeid, (ex BTW)
U kunt bij dit proces gewoon aanwezig zijn en er word tijdens het reinigen uitleg gegeven over de behandeling.
Losse aanlevering,
- Reinigen kost bij ons € 10,- per injector, bij losse aanlevering (dit is Excl. BTW)
- 1 dag turn-around time,
- Exclusief evt. te vervangen onderdelen,
- Exclusief evt. verzendkosten,
Indien de Injectoren per post aangeleverd worden zijn er de volgende regels op van toepassing,
De injectoren worden getest en beoordeeld.
- Wanneer we weten wat te doen voor een goed resultaat word er contact opgenomen met de eigenaar over de hier mee gemoeide kosten,
- Indien akkoord dient dit bedrag vooraf op onze rekening overgemaakt te zijn alvorens de Injectoren behandeld/gerepareerd, retour gezonden worden.
Reinigen van losse injectoren gaat als volgt:
Eerst worden de injectoren op de testbank gecontroleerd op
- afsluiting,
- werking,
- sproeibeeld,
- werking van de elektronica in de injector (spoel)
- de opbrengst onderling tussen de Injectoren.
Hierdoor kunnen we een goed beeld verkrijgen van de staat en werking van de injector VOOR behandeling.
– Hierna worden de injectoren extern gereinigd,
– Ultrasoon/verwarmd gereinigd EN “open” gestuurd tijdens het reinigen,
– Intern gereinigd,
– Volgende stap is backfluschen en “open” sturen tijdens verwarmd en Ultrasoon reinigen,
– Eventueel worden de zeefjes en de O-ringen vervangen, (tegen meerprijs van de onderdelen)
– Nu gaat het geheel terug op de testbank, verder (af)gespoeld en op totale werking/opbrengst gecontroleerd.
Meestal is het NIET nodig om onderdelen aan de Injector te vervangen! In 95 procent van de gevallen is reinigen voldoende!
Hogedruk-injectoren bijv. van de merken BMW en Mercedes vanaf 2004 kunnen wij NIET behandelen, verwittig u er vooraf van dat niet deze injectoren bezit,
Diesel-Injectoren/inspuitstukken kunnen wij NIET behandelen!
Twijfelt u dan geven wij u graag advies….