Benzine-injectoren reinigen

002052003004

Wij werken met de nieuwste machines van Forte en Jaguar/Daimler

Door diverse oorzaken raken de benzine-injectoren verontreinigd:

–   Te laat een brandstoffilter vervangen

–   Vervuilde brandstof

–   Slijtage

Maar ook gewoon door een wat hogere km-stand. Gevolgen van een verontreinigde benzine-injector zijn:

  • Een slecht of onregelmatig lopende motor.
  • Mindere motorprestatie.
  • Hoger brandstofverbruik.
  • Te hoge uitlaatgaswaarden voor APK

De injectoren kunnen op een aantal manieren gereinigd worden,

– Op de auto, middels een speciaal ontwikkeld apparaat van Forte,

– of los bij ons aangeleverd worden,

– of door ons verwijderd worden voor reinigen op de testbank.

(Dit alleen op afspraak en ALLEEN voor onze eigen merken Jaguar en Daimler)

Reinigen op de auto,

  • Reinigen op de auto kost € 155,50  (excl. BTW.) 
  • Reinigen op de auto geschied met de speciale machine van Forte,
  • De genoemde prijs is incl. alle gebruikte middelen en arbeid, (ex BTW)

U kunt bij dit proces gewoon aanwezig zijn en er word tijdens het reinigen uitleg gegeven over de behandeling.

Losse aanlevering,

  • Reinigen kost bij ons € 10,- per injector, bij losse aanlevering (dit is Excl. BTW)
  • 1 dag turn-around time,
  • Exclusief evt. te vervangen onderdelen,
  • Exclusief evt. verzendkosten,

Indien de Injectoren per post aangeleverd worden zijn er de volgende regels op van toepassing,

De injectoren worden getest en beoordeeld.

  • Wanneer we weten wat te doen voor een goed resultaat word er contact opgenomen met de eigenaar over de hier mee gemoeide kosten,
  • Indien akkoord dient dit bedrag vooraf op onze rekening overgemaakt te zijn alvorens de Injectoren behandeld/gerepareerd, retour gezonden worden.

Reinigen van losse injectoren gaat als volgt:

Eerst worden de injectoren op de testbank gecontroleerd op

  • afsluiting,
  • werking,
  • sproeibeeld,
  • werking van de elektronica in de injector (spoel)
  • de opbrengst onderling tussen de Injectoren.

Hierdoor kunnen we een goed beeld verkrijgen van de staat en werking van de injector VOOR behandeling.

– Hierna worden de injectoren extern gereinigd,

– Ultrasoon/verwarmd gereinigd EN “open” gestuurd tijdens het reinigen,

– Intern gereinigd,

– Volgende stap is backfluschen en “open” sturen tijdens verwarmd en Ultrasoon reinigen,

– Eventueel worden de zeefjes en de O-ringen vervangen, (tegen meerprijs van de onderdelen)

– Nu gaat het geheel terug op de testbank, verder (af)gespoeld en op totale werking/opbrengst gecontroleerd.

Meestal is het NIET nodig om onderdelen aan de Injector te vervangen!   In 95 procent van de gevallen is reinigen voldoende!

Hogedruk-injectoren bijv. van de merken BMW en Mercedes vanaf 2004  kunnen wij NIET behandelen, verwittig u er vooraf van dat niet deze injectoren bezit,

Diesel-Injectoren/inspuitstukken kunnen wij NIET behandelen!

Twijfelt u dan geven wij u graag advies….