Automaat Spoelen/onderhoud en reparatie

0071

G&G heeft een eigen revisieafdeling voor reparaties aan automaat transmissie’s

Wij reviseren ALLEEN automaat transmissie’s die onder Jaguar en Daimler gemonteerd zijn,

Slecht schakelgedrag en andere klachten?

Laat een vrijblijvende diagnose doen, in niet alle gevallen is het spoelen van de transmissie een oplossing, soms is de automaat werkelijk defect.

Onze monteurs herkennen de klachten die bij spoelen horen en welke bij reparatie of revisie passen.

U krijgt hier duidelijk en volledig antwoord over tijdens de diagnose waar u bij aanwezig bent.

Vervuilde en verouderde ATF (Automatic Transmission Fluid).

Geven schakelklachten en kunnen door spoelen/verversen (indien op tijd uitgevoerd) veel ellende voorkomen, maar met spoelen word er geen gescheurde koppeling of verbrande frictieplaat gerepareerd.

Daarom is het zaak op de gestelde tijden en km-standen, (voorgeschreven door de fabrikant) de automaat te voorzien van nieuwe olie en filter/pakking.

Dit gebeurd volgens een vast protocol wat ontworpen is door de fabrikant en welke strikt aangehouden word door ons.

De juiste olie, de juiste hoeveelheid, de juiste gereedschappen en de juiste onderdelen worden gebruikt tijdens de spoeling waar u bij aanwezig mag zijn.

Een proefrit en diagnose vooraf en een aansluitende rapportage achteraf (krijgt u mee na de behandeling) behoren tot de dienst.

Prijsopgave vooraf,

Zekerheid dat de dienst door juist opgeleide monteurs uitgevoerd word,

Onderliggende kennis van revisie van deze automaten zorgt voor een breder toe te passen diagnose,

Rapportage achteraf.

Al met al een uitgebreide dienst.

Tijdsbeeld voor spoelen is doorgaans ,

De eerste keer 120.000km, de 2e behandeling na 80.000km en opvolgend.


008011015

Bij spoelen,

Kroon-Oil Powerflush methode:

Bij ‘verversen’ op de ouderwetse manier wordt slechts 30 tot 40% van de oude ATF vervangen door nieuwe ATF vloeistof.
Bijkomend gevaar van deze ouderwetse methode is verergering van de klachten door losgeweekt vuil wegens het hoog reinigend vermogen van de nieuwe ATF.

Tevens treed er contaminatie (mengen van 2 soorten olie) op hetgeen op zeker problemen gaat veroorzaken voor de werking van de automaat!

Het filter (indien gemonteerd) dient ALTIJD vervangen te worden om verzadiging te elemineren!

Met behulp van de PowerFlush methode wordt het volledige systeem gereinigd en ververst en het maximaal haalbare resultaat bereikt, en is er geen sprake van loskomend vuil NA de behandeling omdat dit tijdens de behandeling verwijderd word door het spoelmiddel.

In bijna alle gevallen verdwijnen de klachten als sneeuw voor de zon en worden dure reparaties en/of revisies voorkomen.

Voordelen Kroon-Oil PowerFlush

  • Effectieve reiniging van het volledige oliecircuit van de automatische transmissie.
  • Inclusief oliekoeler, koppelomvormer, kleppen en oliekanaaltjes van het schakelbrein en olieleidingen.
  • Het volledige oliecircuit wordt voorzien van verse ATF. (met de juiste, voorgeschreven grade)
  • Geen vermenging van oude en verse ATF. (contaminatie)
  • Transparant reinigingsproces waarbij de hoeveelheid vrijgekomen vuil zichtbaar is.
  • Het oliecircuit wordt gelijkmatig en volledig vrij van lucht gevuld met een hoogwaardige synthetische longlife ATF met de juiste specificaties zoals voorgeschreven door de fabrikant.
  • Nieuwe ATF zorgt voor betere smering en dus minder slijtage.
  • Nieuwe ATF elimineert overmatig slippen waardoor minder warmteontwikkeling ontstaat met als resultaat een beter schakelgedrag en een lager brandstofverbruik.
  • Het Kroon-Oil PowerFlush systeem werkt zeer efficiënt, gebruiksvriendelijk en milieu vriendelijk.
  • Geschikt voor alle automaatbakken, ook voor CVT’s en DCT’s.

Maak vrijblijvend een afspraak voor een Diagnose en eventuele behandeling van uw Automaat-versnellingsbak.

Wij spoelen alleen met vervangen van filter/pakkingen en de juiste olie voorgeschreven door de fabrikant.

Dit om een professionele behandeling te garanderen.

Bij revisie,

Prijsopgave vooraf voor de werkzaamheden, 3 dagen max. reparatieduur waar mogelijk, leenauto, ophaalservice door heel Nederland indien gewenst.

Revisie in eigen beheer en werkplaats, overleg na revisie over de oorzaak en uitgifte oude onderdelen indien gewenst.

Wij kunnen een nieuwe gereviseerde unit leveren, of uw eigen unit reviseren.

Bij uitgifte ruilautomaat geld,

  • U kunt deze zelf ophalen,
  • Door ons laten verzenden tegen de verzendkosten die dan gelden,
  • U dient zelf zorg te dragen voor inleveren van een complete unit, indien de ingeleverde unit niet meer te reviseren is, of incompleet of beschadigd aangeleverd word rekenen wij dervingskosten.
  • Inleveren oude unit, evt. verzendkosten via ons op factuur,
  • Verzenden nieuwe unit, verzendkosten via ons op factuur,
  • Statiegeld op oude unit is 1000,-

Garantie op werking of disfunctioneren is 6 maanden,

Bij eigen montage met evt. problemen, technische ondersteuning door ons voor een oplossing,

(vaak zit het probleem IN de auto)

Totale vervanging bij echte problemen. (verzendkosten voor ons)

De gemaakte montagekosten worden alleen vergoed door ons als de automaat door ons word gemonteerd.

In GEEN geval vergoeden wij arbeid of andere gemaakte kosten voor een eigen geplaatste unit.